Gündem

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı'na seçildi

Abone Ol

KONYA,(DHA) - KONYA Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 7 kıtada 240 bin yerel yönetimi temsil eden Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığına seçilerek Türkiye'nin uluslararası temsilcisi oldu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı görevine seçilen Konya Büyükşehir Altay'ı telefonla tebrik etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan'a tebrikleri ve iyi dilekleri nedeniyle teşekkür eden Altay, 'Vizyonuyla bizlere her zaman yol gösteren Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan'a sonsuz şükranlarımı sunuyorum' dedi.

Dünya Belediyeler Birliği olarak da bilinen UCLG'nin Dünya Konseyi Toplantısı, Fas'ın Tanca şehrinde gerçekleştirildi. Mexico City Belediye Başkanı'nın da aday olduğu seçimleri farkla kazanarak 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevine seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, böylece dünya genelinde 240 binden fazla yerel ve bölgesel yönetimi temsil edecek. Merkezi Barselona'da bulunan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler Teşkilatı (UCLG), 7 kıtada, 140 ülkede 240 binden fazla yerel yönetimi ve 175'ten fazla yerel ve bölgesel yönetim birliğini kapsıyor.

'BU, KONYA'NIN ULUSLARARASI ALANDAKİ YÜKSELİŞİNİN, İTİBARININ VE TEMSİL GÜCÜNÜN ZAFERİDİR'

Konuya ilişkin değerlendirme yapan Altay, 'Konya olarak dünyanın en büyük yerel yönetim ağı olan UCLG'nin başkanlık seçimlerini büyük bir teveccühle kazanmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Uzun bir yolculuk, büyük bir mücadele oldu. Dünyanın her köşesinden insanla iletişim, her bölgeyle farklı müzakereler, 7 yıllık yoğun bir emek var ama işin sonunda elhamdülillah ülkemiz adına büyük bir kazanım elde ettik. İnşallah bundan sonra tüm dünyadaki belediyeleri temsilen, özellikle başta Gazze olmak üzere mazlum coğrafyadaki insanların sesinin duyurulması, şehirlerimizde yaşayan insanların mutluluğunun artırılması için; başta iklim değişikliği olmak üzere her türlü konuda fikir ve görüş beyan etmeye devam edeceğiz. Bu netice, şahsıma tevdi edilen bir görevin çok daha ötesinde; Konya'mıza, ülkemize ve Türkiye'nin yerel yönetim anlayışına duyulan güvenin açık bir göstergesidir' ifadelerini kullandı.

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN TELEFONLA TEBRİK ETTİ

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2026-2029 dönemi için UCLG Başkanlığı görevine seçilen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay'ı elde ettiği bu başarı dolayısıyla telefonla tebrik etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başkan Altay'a uluslararası temsil görevinde başarılar diledi.

UCLG ve Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay da Cumhurbaşkanı Erdoğan'a tebrikleri ve iyi dilekleri dolayısıyla teşekkür etti. Altay, 'Vizyonuyla bizlere her zaman yol gösteren Cumhurbaşkanımız sayın Recep Tayyip Erdoğan'a sonsuz şükranlarımı sunuyorum. Sayın Cumhurbaşkanımızın yerel yönetimler ve dış politikadaki vizyonunu UCLG'de sürdürmeye gayret edeceğiz. Yine, Dışişleri Bakanlığımız ve misyon temsilcilerimize, AK Parti Yerel Yönetimler Başkanlığımıza, milletvekillerimize, tüm belediye başkanlarımıza, meclis üyelerimize, teşkilatlarımıza, çalışma arkadaşlarıma ve süreç boyunca desteklerini esirgemeyen herkese gönülden teşekkür ediyorum. En büyük teşekkürüm ise her zaman yanımızda duran, duasını ve desteğini bizlerden esirgemeyen aziz Konyalı hemşehrilerimedir' dedi.

'DAHA ADİL BİR DÜNYA, DAHA GÜÇLÜ ŞEHİRLERLE MÜMKÜNDÜR'

UCLG Genel Kurulu'nda UCLG ailesine de seslenen Altay, 'Bizler inanıyoruz ki daha adil bir dünya, daha güçlü şehirlerle mümkündür. Daha huzurlu bir gelecek, yerelden yükselen dayanışmayla mümkündür. Daha yaşanabilir bir yeryüzü, yerel idarelerin ortak aklı, ortak emeği ve ortak sorumluluğuyla mümkündür. Bugün burada yeni bir dönemin başlangıcını kutlarken, aynı zamanda ortak sorumluluğumuzu da hatırlıyoruz. Önümüzdeki yıllarda birlikte çalışacak, birlikte öğrenecek ve birlikte başaracağız. Birlikte daha güçlü bir UCLG, birlikte daha güçlü yerel demokrasi ve birlikte daha güçlü topluluklar inşa edeceğiz. Bu vesileyle bir kez daha UCLG ailemizin tüm üyelerine teşekkür ediyorum. Bana duyduğunuz güven için şükranlarımı sunuyorum' diye konuştu. (DHA)