İngiliz medya denetim kuruluşu Ofcom, Rus devletinin yayın organı Russia Today'in yayın lisansını hemen geçerli olmak üzere iptal ettiğini duyurdu.

Gözden kaçırmayın

Yeniçağ gazetesine Kılıçdaroğlu'dan ziyaret Yeniçağ gazetesine Kılıçdaroğlu'dan ziyaret

İngiliz medya denetim kuruluşu Ofcom, Rus devletinin yayın organı Russia Today'in (RT) yayın lisansını "hemen geçerli olmak üzere" iptal ettiğini duyurdu.Ofcom'dan yapılan açıklamada, söz konusu kararın alınmasında, RT'nin, Ukrayna'ya saldırı başlatan Rus devletince finanse edilmesi dahil "bir dizi faktörün" dikkate alındığını bildirdi.Açıklamada, "Ofcom'un kararı, RT'nin Rusya'nın Ukrayna'ya saldırısına ilişkin güncel olayların ve RT haberlerinin tarafsızlığı konusunda devam eden 29 soruşturmanın eşliğinde geldi." ifadesine yer verildi.Ofcom'un, izleyicilerin, İngiltere'nin yayın düzenleyici rejimine olan güveninin yanı sıra kamu güvenini korumanın da önemini ciddiye aldığı belirtilen açıklamada, ancak mevcut koşullarda RT'nin sorumlu bir yayıncı olabileceği konusunda tatmin olunmadığı sonucuna değinildi.Açıklamada, "Bu nedenle Ofcom, RT'nin yayın lisansını derhal yürürlükten kaldırıyor." ifadesi kullanıldı.

İngiltere medya denetleme kurumu Ofcom, Rusya'nın Ukrayna'ya yönelik saldırılarına ilişkin haberleri tek yanlı olduğu gerekçesiyle Rus devlet televizyonu Russia Today'in (RT) yayın lisansını iptal etti. Ofcom'dan Cuma günü yapılan açıklamada, RT'nin yayınlarının "derhal" durdurulacağı belirtildi. Rusya'nın Ukrayna'ya saldırılar başlatmasının ardından RT'nin yayınları daha önce birçok Avrupa Birliği (AB) ülkesinde de yasaklanmıştı.İngiltere'ye RT yayınları AB uyduları üzerinden verildiği için, ülkede geçen haftadan beri Rus televizyonunun yayınları izlenemiyordu. Ancak, şimdiye kadar RT'nin yayın lisansı iptal edilmemişti.

russian today uk 3

Moskova daha önce, RT'nin yayınlarının İngiltere'de yasaklanması halinde, İngiliz yayın kuruluşu BBC'nin Rusya'daki yayınlarına yasak getirebileceği işaretini vermişti. Rusya'da, çarşamba gününden beri BBC'nin internet sayfasına erişim sağlanamıyor.
İngiltere'de medya denetleme kurumu, Rusya'nın Ukrayna'yı işgaline ilişkin yayınları yeterince nesnel olmadığı gerekçesiyle RT hakkında Şubat ayı sonunda inceleme başlatmıştı.


Almanya'da mahkeme RT'nin başvurusunu reddetti

RT'nin Almanya'da da yayın yapmasına şimdilik izin verilmiyor. Berlin İdare Mahkemesi, RT'nin, Almanca programlarına getirilen yayın yasağının iptal edilmesi isteğiyle yaptığı acil başvuruyu reddetti. Mahkemenin konuyla ilgili açıklamasında, Berlin Eyalet Medya Kurumu'nun Şubat ayı başında aldığı ilgili kararın büyük olasılıkla hala hukuki açıdan geçerli olduğu ve yayınların "şimdilik yapılamayacağı ve yayınlanamayacağı" vurgulandı.RT'nin konuyla ilgili acil başvurusunu reddeden Mahkeme, dava ile ilgili genel kararını daha sonra verecek.Berlin Eyalet Medya Kurumu, geçen Aralık ayında Almanca canlı televizyon yayınlarına başlayan RT DE'nin, Almanya'da yayın yapabilmek için gerekli olan lisansa sahip olmadığı gerekçesiyle söz konusu yayınları durdurmuştu.